tisdag 17 februari 2015

Mot Junior VM i Polen

Imorgon förmiddag åker jag vidare ifrån Inzell till Warszawa i Polen för att köra mitt sista Junior VM i skridsko. Jag har tidigare kört 2st JVM 2013 i Collalbo Italien, där jag kvalade in redan som ungdom 16år gammal och slutade på en 23 plats sammanlagt och 5a i lagtempo, 2014 i Bjung Norge som var mitt första år som Junior fick jag bryta JVM på grund utav sjukdom och sliten i kroppen, kom 6a i lagtempo. Nu 2015 är de dax att köra mitt sista JVM och de ser jag framemot.
Har vart i Inzell nu sedan torsdag föra veckan och har känns riktigt bra på all träning och tävlingen i helgen gick riktigt bra! Klarade av att göra 4 helt sjuka lopp och gjorde min klart bästa tävling i min karriär så här långt.
Känns som jag har hittat tillbaka till farten och rutinerna nu efter den tuffa hjärnskakningen som drabbat större delen av säsongen så känns det som att jag är tillbaka till 100% igen och formen känns bra!
Är inte riktigt helt klart än vilka distanser jag kommer köra på VM, men förhoppningsvis så ska jag köra samtliga distanser 500m, 1500m 1000m och 5000m som ingår i det sammanlagda allround programmet, det blir klart på torsdag vilka distanser det blir för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar