lördag 14 februari 2015

0,6 sek efter VÄRLDSCUP KVALTIDEN 1500m!

Helt otroligt vilken grym dag jag haft idag på tävlingen idag Tyska alpbyn Inzell. Började dagen med att göra mitt livs snabbaste 500m lopp 37,84, första gången under 38 sek och gjorde mitt snabbaste varv på tävling 27,3 och årsbästa med nästan 1 sek. Sen var de dax för 1500m där jag hade tänkt mig att jag skulle klara av att köra på runt 1,55 men blev mycket bättre än så efter att bara tappat 1 sekund per varv så gick jag i mål på 1,53,12 som var personbästa med hela 2,5 sek och var mitt livs bästa lopp i min karriär så här långt. De var också bara 6 tiondelar ifrån att klara av Senior världscup kvaltid på 1500m som är 1,52,5. 
Börjar nu kännas riktigt bra i kroppen och börjar hitta form och farten efter en säsong med hjärnskakning som gjorde att jag tappa ca 1månad i träning!
Imorgon är de dax för nya tag och då blir de 1000m och 3000m
Vi kom i trosdag och kommer vara är och träna till på onsdag på jag drar till JVM i Warszawa David Andersson Hampus Larsson Magnus Axelsson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar