söndag 15 februari 2015

Första plats i Frillensee Cup och ännu ett nytt personbästa! Nu väntar Junior VM!

Idag blev de en minst lika bra tävling som igår är i soliga Inzell! Idag var de dax för 1000m och 3000m. Började helt fantastiskt på 1000m där jag lyckades slå mitt personbästa med hela 2,2 sekunder som är enormt mycket inom skridskor, på tiden 1,14,07 och där jag tidigare har gjort 1,16,27.
Sen var de dax att av sluta helgens tävlande med 3000m som verkligen kändes i benen att man hade kör tre riktigt hårda och grymma lopp tidigare i helgen, tycker själv jag gjorde ett bra lopp och orkade hålla igen ända in till mål och gick i mål på säsongsbästa tiden 4,04,88 som är de näst snabbaste jag gjort i min karriär efter tiden 4,02,2 ifrån Hamar.
Tog hem första plats på samtliga distanser i Juniorklassen och även två tredje plaster i Seniorklassen på 1500m och 3000m
Målet med helgens tävling var de samma som föra helgens tävlande som var att bygga upp farten och för att få lite tävling i benen, och den här helgen är det också meningen att få fart och tävling framför allt inför JVM som är nästa helg men även inför Calgary som jag kommer åka till i Mars under nästan 3 veckors tid.
Nu blir de att vara kvar är i Inzell tillsammans med lagkompisen David Andersson och landslagskompisen Hampus Larsson fram tills på Onsdag då jag åker vidare för att köra mitt sista Junior VM som går i Polska Warszawa och som börjar på fredag, mer om de kommer i nästa vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar