måndag 23 februari 2015

15 plats sammanlagt 12a på 500m Junior VM 2015


Nu är mitt sista Junior VM över och de slutade bättre än förväntat!
Junior VM startade i fredags där jag gjorde ett över förväntans bra 500m! Jag gjorde min näst snabbaste tid på 500m och låg länge på andra plats tills de kom till de sista 5paren där samtliga körde fortare än mig men slutade på en 12:e plats som jag är sjukt nöjd med. Med tanke på att jag var rankad till 58:e plats på 500m och lyckades sluta 12a är ju helt sjukt!
Sen på eftermiddagen var de dax för 1500m där jag gjorde ett okej lopp var väldigt blåsigt och ojämna förhållande men jag slutade 26:e på tiden 1,59,29. Där jag tycker jag borde kunna kört 1-1,5 sekund snabbare men är svårt och ovan att köra i blåsiga förhållanden, då jag bara tävlat och tränat inomhus den är säsongen.
Ligger inför lördagens sammanlagda tävling på en 19:e
Sedan på lördag var de dax för 1000m där jag gjorde min klart snabbaste öppning till 200m men orkade inte riktigt hålla i ända in till mål och gick i mål på tiden 1,16,91 och en 26:e plats på 1000m också.
Sen var de 5000m på lördags eftermiddagen där jag inte kände mig alls så fräsch i benen efter tre bra och hårda distanser. Men tog mig igenom 5000m och blev 19:e på distans och lyckades även klättra några placeringar i den sammanlagda ifrån 19:e till en 15:e plats som är mitt bästa resultat på ett Junior VM. Så jag är helt klart riktigt nöjd med dem!
Söndag var sista dagen på JVM där de stod på schemat bara masstart för min del. Målet på masstarten var att försöka ta en topp tre placeringar på spurtvarvet som var efter 5varv men lyckades inte ta några topp tre placeringar blev 7a. Sen var de bara att kämpa ända in i mål de sista 5varven där jag till slut spurtade in på 17:e plats som jag ändå är riktigt nöjd med efter haft riktigt med syra i benen de sista varven!
Nu blir de tränings läger i Hammar (Norge) i en vecka med landslaget och Norge cup tävling i helgen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar