söndag 8 december 2013

3a sammanlagt i Norge cupen

Blev ett bra slut på helgens Norge cup, idag blev de två nya personbästan. Först på 1500m där jag gjorde 1,55,5 som är en förbättring på mitt pers med 0,6 sekunder och på den tiden blev jag 3a på distansen och tappade andra platsen sammanlagt. Sen var de dax för 5000m för första gången i år och där blev de stor pers med 6,3 sekunder på tiden 7,02,5 och blev även där 3a. Slutade 3a sammanlagt och är självklart riktigt nöjd med de, jag är ju som sagt bara första års junior så har många chanser kvar att vinna en Norge cup. Nu näst blir de att åka till Polen på torsdag morgon för att köra årets första junior världs cup. Där nere i Polen kommer jag att köra 500 1500 och 3000m och sen även något som heter team sprint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar