söndag 24 november 2013

Snabbaste loppet i mitt liv på 500m

Helgens tävling slutade med 2 nya personbästan och 1 tangerat personbästa. Lördagen började med ett nytt personbästa trots 3 missar. Ett redan i starten men kom ändå iväg bra. Tiden blev 1,16,27 som jag är nöjd med trots missarna i början av loppet, kändes som att jag inte var van att åka så fort hehe. Sen på 3000m, där jag gick ute lika som mitt pers men blev lite strul när jag skulle köra om en som jag varvade så tappade rytmen men gick bra ändå. Slutade på 4,06,63 som är de näst snabbaste jag gjort så jag är nöjd ändå, är ju somsagt rätt tidigt på säsongen.
Idag (söndag) körde jag 500m och 1500, där jag började med att köra 500m där jag fick till mitt snabbaste lopp. Blev ett nytt personbästa med hela 6 tiondelar och gjorde min snabbaste 100m öppning på 10,6 och slut tiden blev 38,22, tidigare hade jag gjort 38,78. Sen på 1500m var målet att gå under 1,56,0, började loppet för lugnt och var redan efter andra passeringen 1 sekund långsamare än mitt pers på 1,56,07 men lyckades köra på dom två sista varven riktigt hårt och tog in den sekunden men klarade inte gå under 1,56,0 gjorde istället en tangering av mitt pers 1,56,07. Placeringarna på distanserna blev, 4a på 1000m, 2a 3000m, 3a 500m och slutade med en första plats på 1500m. Kan summera helgen som en riktigt bra start på säsongen och så är jag riktigt nöjd med min prestation.
Sen på eftermiddagen blev de sprint träning på isen. Imorgon eftermiddag åker vi hem så vi hinner köra ett ispass på morgonen som vi kommer köra mest distans med gärna varvtider.
Här kan du också läsa om dagens artikel i NA:http://na.se/sporten/sporten/1.2291767-supertalangen-snabbare-an-nagonsin
        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar