söndag 3 november 2013

Ännu två nya segrar för säsongen, grymt bra start!

Gårdagens tävling nere i Berlin slutade riktigt bra. Började med ett bra 500m lopp där jag gick i mål på 38,8 som bara var 0,1 sek från personbästa. Så de är jag riktigt nöjd med så här tidigt på säsongen. Sen var de dax för årets första 3000m som inte alls kändes lika bra, hittade aldrig något flytt eller en bra rytm gick liksom bara på kraft, kändes de som. Är ju inte så konstigt har ju tränat hårt i några veckor nu här nere i Berlin och hade heller inga större förhoppningar på helgens tävling. Var mer bara kul att få tävla igen och känna på hur de känns. Men gick i mål på tiden 4,10,3 som jag tror är min tredje eller fjärde snabbaste tid jag gjord på 3000m så de är jag ändå nöjd. Nu är jag äntligen hemma igen och de är riktigt skönt. Den här veckan har alla träningar gått riktigt bra och både jag och tränarna som hjälpt mig där ner har vart riktgt imonerade av mig och min åkning och de har också känns sjukt bra i hela kroppen och allt gick så lätt! Riktigt KUL!

Nu närmast väntar två veckor träning innan de är dax för tävlings premiären här hemma i Sverige som blir Trollhättan för min del.

Här har ni en artikel från idag som Nerikes Allehanda har skrivit: http://na.se/sporten/sporten/1.2267076-fina-formbeskedet-borde-inte-vara-sa-bra-

Om ni missat vad Nerikes Allehanda skrev om mig efter föra helgens tävling kan ni läsa de här:  http://na.se/sporten/sporten/1.2259075-axelsson-segrade-i-forsta-tavlingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar