torsdag 23 januari 2014

SM Guld!

I helgen har jag vart och kört junior sprinter SM i Stockholm. Som inne bär att man kör 2x500m och 2st 1000m lopp och de är första 1000m som man får sm medalj på.
Blev kanske inte som förväntat. Blev diskvalificerad på första distansen pågrund av 2st tjuvstarter... Har båda starterna på film och första starten var klart tjuvstart men andra stod jag helt stilla och alla som var och kola sa de inte var någon tjuvstart utom den sämsta starten i hela värden som var starter under helgen som diskvalificerade mig. Han våga inte ens kolla på filmerna efter eller att erkänna att jag gjorde en perfekt. Istället diskvalificerade han mig. Pinsamt dålig starter!
Så de förstörde hela sm kan man säga. Sen lite senare var de dax att köra 1000m där jag blev 2a och silvermedaljör 60 hundradelar efter segrande Nils. Senare på kvällen var de dax för stafett 3x1000m med mitt lag Sk Winner som bestod av mig, Johan Röjler och David Hjalmarsson och de slutade med seger och SM GULD, 23 sekunder före andraplatsen Sk Trollhättan  och sjunde året i rad svenska mästare i straffet för Sk Winner.
Sen på söndagen blev de bara 500m där jag blev 2a och 3 hundradelar efter vinnaren. Blev inget sista 1000m för mig, för att jag inte kört alla distanser blev ju DQ på första 500m och då får jag ingen sammanlagd poäng och får inte köra sista distansen.

Idag åker jag ner till Göteborg för att sedan flyga ner imorgon till Österrike och Innsbruck för andra del tävlingen i junior världs cupen. Mer om de kommer imorgon.
                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar