lördag 17 augusti 2013

130817 Första elit racet

Idag har jag kört Vårgårda Velofondo ett lopp där elit, senior och juniorer kan köra ihop. Idag skulle vi köra 14,7mil tillasammans med Falköpings elit lag så totalt var vi 8st från Falköping, loppet innehöll två bergspris och ett spurtpris. Första bergspriset kom redan efter ca 3mil och då satt Alex i utbrytning och i foten på backen stack Lucas iväg och de två var först uppe på toppen. Efter bergspriset så samlades vi ihop och en grupp gick iväg där vi hade Robert Bengtsson med från oss. Dessa höll ihop över nästa bergspris då Robert hade svårt att följa de andra två utbrytarna. När Robban var tillbaka till klungan fick vi juniorer tillsammans med Jesper ansvar för att köra ikapp utbrytarna. Vi kom ikapp dem efter 3 mil och direkt vi kom ikapp så blev det en kontra attack som jag kom med i och detta var ett bra läge för oss i Falköping. Vi var tre st sedan var även Jonas Ahlstrand från Argos Shimmano med loss detta var kul att sitta i utbrytning tillsammans  med Jonas. Men jag körde mig helt slut i motvinden hem mot mål och vi blev uppkörda när det återstod 7km efter ha varit loss i ca 2mil. Alex kom iväg i en sista utbrytning och sluta de 2a jag själv blev 33a i klungspurten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar