söndag 2 juni 2013

130602 Första nations cup med landslaget för mig

Det var en fantastisk upplevelse att starta på Trofeo Karlsberg i Tyskland. Var lite blåslagen från förra helgen men det är på sådan tävlingar som det här som man vill vara med och köra. 
Tävlingen började inte så bra för mig blev av körd i ett bergspris några mil från mål så jag rullade i mål på en 101a plats. Nästa dag så hjälpte jag Lucas som hade möjligheten att ta bergströjan och det lyckades fint. Så resten av etapploppet så fick jag till uppgift att bara hjälpa han att behålla tröjan och det lyckades vi med mycket kul och starkt av Lucas att klarar detta. Som bäst blev jag 55a på en etapp, det var bara jag, Alex och Lucas som tog oss i mål på detta hårda lopp av 6 startande svenskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar