lördag 11 maj 2013

130511 Vurpa och bruten tävling.

Tour de Himmelfart i Danmark blev inte vad jag hade hoppats på. Lite sliten som jag var när jag kom till Danmark så skulle jag tanden lite lugnt på första etappen, punktering när det återstår ca 3 mil och ett hjulbyte som tog lång tid gjorde att jag fick jaga ganska länge innan jag kom ikapp klungan igen slutade 42 i klungan. 
Etapp 2 satt fint med i klungan utan att behöva göra så mycket, men på sista varvet var det en som skulle gå om klungan på cykelbanan bevis men lyckades att hoppa ner  klungan mitt på mig så jag och halva klungan vurpar med mig underst. Så var den helgen förstörd. Nu gick det väll ok men jag försökte att köra dagen efter utan att kunna prestera något. Tråkigt men så är det att vara cyklist det kommer flera tävlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar