lördag 29 december 2012

121229 SM guld och svenskt rekord i stafett

Första dagen av SM i allround och stafett är klar.
Tävlingen startade med 500m gjorde 40,36 och blev 3a efter David och Johan på distansen. På 5000m fick jag köra mot Johan Röjler för första gången på tävling. Startade loppet ganska bra men var inte med när Johan ökade tempot efter några varv men jobbade mig in i loppet igen och var nästan ikapp han vid målet. Jag gjorde 7,30,12 det var bara 0,5sekunder efter Johan, jag slutade 4a på distansen och ligger på fjäder plats efter 2distanser.
stafett SM efter 5000m var det dags för 3x1000m stafett där jag, Ola och Johan skulle köra för SK Winner. Jag körde första sträckan mot Hampus Larsson och Trollhättans sk gjorde ett bra lopp på 1,18 och växlade i en liten landning. Ola gjorde ett bra lopp på sin sträcka och sedan tog Johan över på sista sträckan och det räckte till SM guld men även till ett svenskt rekord på 3,55,43
Länk till Tidningen: http://na.se/sporten/sporten/1.1930317-svenskt-seniorrekord-av-16-aring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar